Kategóriák
Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Termék részletek


HOGYAN GYŐZHETŐ LE A KLIMAX?

HOGYAN GYŐZHETŐ LE A KLIMAX?
1 Ft

A klimaxot nem lehet elkerülni, viszont fel lehet rá készülni!

Amikor a nőket eléri a klimax, egyszerre kell lelki és fizikai szinten megküzdeniük vele.

Most arra keressük a választ - a természetes módszerek felől közelítve -, hogy segítségükkel

tompíthatóak-e a ránk váró megpróbáltatások, illetve arra, hogy milyen trükköket vessünk

be, amelyekkel felkészülhetünk ezekre az évekre.

  • Vajon leredukálhatóak-e ezek a kínzó tünetek, vagy fel tudjuk-e készíteni szervezetünket az előtte álló változásokra?

    •Szakemberek szerint ilyen esetekben, a menopauza súlyossága nemigen hagy döntést a nőknek, s ilyenkor sokszor még a gyógyszerellenesek is beadják a derekukat hormonterápiának, ami nagy divattá vált!
    •Azóta a hormonterápiáról, - amely valóban nagy hatásfokkal szabadítja meg a nőket a kínzó fizikai tüneteiktől -, bebizonyosodott, hogy nem mindenható, sőt, ha hosszú ideig alkalmazzák, olyan súlyos betegségeket okozhat, mint a mellrák, vagy szív- és érkeringési rendellenességek.
    •2003-ban az Észak-Amerikai Menopauza Társaság klinikailag is bebizonyította a menopauza alternatív terápiáinak hatását.
    •Kutatásokra alapozva kijelentették, hogy a hormonterápia mellett a tünetek enyhítésében természetes megoldásként az életmódváltás, a fitoösztrogének, az E-vitamin is kitűnő.
    •Mindez mellékhatás nélkül!
    •Ez a  hormonváltozással járó állapot, igaz, hogy 6-12 évet is felölelhet.
    •Ám, ha minél pozitívabban fogjuk fel az előttünk álló éveket, és ha testben-lélekben is rákészülünk, valóban könnyebben átugorhatók az akadályok.
    •Épp ezért a változókortól rettegni, vagy extrém módon tartani sem kell, ugyanis a köztudatban:terjengő rémhírekkel ellentétben egyáltalán nem mindenki szenved tőle.
    •A nők egyharmadát érintik a súlyos tünetek, további egyharmaduk közepesen, vagy alig észleli, a maradék közel egyharmad pedig semmilyen változást nem él meg.
    •Néhány változókori panaszról azonban épp maguk a nők tehetnek, mert a klimax előtti években kimerült az anyagcseréjük, s tápanyaghiánnyal küzdenek, valamint sok nő olyan érzelmi állapotban van, fizikailag úgy legyengült, hogy képtelen előállítani a kellő adrenalinszintet, ami elengedhetetlenül fontos az optimális menopauzához.
    •Az adrenalin lenullázódása pedig fokozhatja a tüneteket, amit sokszor a hajszolt életmód, a rengeteg stressz idéz elő.
    •A tudatosságot jobb minél előbb elkezdeni, ugyanis a változások már azelőtt elkezdődnek testünkben,
    •Tudományos kísérletek igazolják, hogy a túlsúlyt nélkülöző nők jobban viselik az átlagosan 51,2 éves korban beköszönő változásokat, és a rendszeresen sportolók is előnyt élveznek.
    •Heti háromszor egy óra mozgás nemcsak a boldogságérzésért felelős endorfintermelésre hatásos, de segít szervezetünknek
    •A szójatermékek és a gyógynövények, melyek a kemikális gyógyszerekkel ellentétben lassabban, szelídebben segítenek visszaállítani az eredetihez hasonló állapotát a szervezetnek, de káros mellékhatásoktól mentesen.
    •feküdjünk le 10-11 óra körül aludni (mert az éjfél előtti alvás hatékony az adrenalint termelő mellékvesékre), és táplálkozzunk egészségesen. Azaz minimális cukorfogyasztás, kevés koffein, sok fehérje, böjtölés kerülése, napi 500-2000 mg C-vitamin, magnézium, cink, és komplex B vitamin.
    •A továbbiakban beszélek, arról, hogy mely termékeink lehetnek alternatív megoldása a fenti tüneteknek!
    •A genetikai adottságokat tehát a klimaxnál sem lehet kicselezni, de ha testünket felkészítjük a rá váró hiányállapotokra, ha egészségesen vágunk bele a klimaxba, sokkal jobbak az esélyeink egy jól lezajló változókorra.
    •Az amerikai United Soybean Board megállapította, hogy az izoflavonok a szervezetben úgy működnek, mint egy gyenge ösztrogén (női nemi hormon).
    •Ezek a gyenge növényi ösztrogének antiösztrogénként funkcionálnak szervezetünkben, mivel az ösztrogén receptorok egy részét elfoglalják az endogén ösztrogének elől.
    •Ez azért fontos, mivel a vér magas ösztrogén szintje és a mellrák kialakulása között egyenes összefüggés van. Ezt könnyen beláthatjuk, ha összehasonlítjuk az U.S.A. és Japán mellrák előfordulási adatait. Japánban a magas izoflavon fogyasztás miatt a mellrák előfordulásának gyakorisága csak egy negyede az U.S.Á.-énak. 
    •Más tanulmányok megállapították, hogy az izoflavon kezelés segít megőrizni az artériák rugalmasságát meggátolja az érelmeszesedés kialakulását, ily módon képes megelőzni a szívbetegségek kialakulását.

     

    •Egy ausztrál tanulmány, melyet menopauzában és posztmenopauzában levő nőkkel végeztek megállapítja, hogy izoflavon kezelés hatására (80 mg/nap) az artériák rugalmassága 26 %-al nőtt!

     

    •Az amerikai The Ohio  Soybean Council egyértelműen kijelentette: az izoflavonok csökkentik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Azt is megfigyelték, hogy az izoflavon kezelés hatására csökkent a vérben az LDL-koleszterin („rossz-koleszterin”) mennyisége, és nőtt a HDL-koleszterin („jó-koleszterin”) szintje.
    •A szójáról, de néhány gondolat erejéig talán érdemes összefoglalni a szója elleni érveket és tényeket. A szója a legnagyobb mennyiségben fogyasztott fitoösztrogén tartalmú élelmiszernövény, hormonszerű hatásáért a benne található izoflavonoidokból a szervezetben termelődő equol a felelős.
    •Évezredes tapasztalat és a tudományos bizonyítékok is azt támasztják alá, hogy a szója tápláléknövényként nem rendelkezik komoly mellékhatásokkal (na jó, puffadást okoz), és kockázatot csak a szója túladagolt fogyasztása (megadózisú fitoösztrogént tartalmazó étrend-kiegészítők - szerencsére a piacon lévő termékek zöme nem ilyen!) és a szójatartalmú gyermektápszerek jelenthet.

    Tehát a szója ésszerűen fogyasztva nem veszélyes, de oda kell figyelni az alkalmazására. Ehhez néhány fontos tudnivaló:

    •kb. 100 g szóját fogyasszunk maximálisan naponta (50-100 mg fitoösztrogén) az étrend részeként
    •menopauzás panaszok enyhítésére néhány 10 mg izoflavonoid elegendő (kevés szóját építsünk be a mindennapi táplálékba)
    •Sok nő számára keseríti meg az életet menopauza. Az ilyenkor jelentkező kellemetlen tünetek (hőhullámok, alvászavarok, ingerültség, vagina-szárazság, szív-keringési és csont problémák) az izoflavonok ebben az időszakban történő alkalmazásával jelentősen csökkenthetők, egyes esetekben teljes egészében kivédhetők.
  • Cikkszám
    0080
Webáruház készítés